Header Ads

Csicseriborsós egytál konfitált csirkecombbal

A napokban csicseriborsóból és a leveszöldségekből készítettünk egytálételt. Hús szempontból csirkére szavaztunk, mert az jól illik hozzá. Csirkecomb lett a kiválasztott. Mennyisége szabadon választott.

Csicseriborsós egytál

Hozzávalók:
  • 1 kg csicseriborsó,
  • 1 db spagettitök keresztben félbevágva, kimagozva,
  • 1 db isten gyalulta tök keresztben félbevágva, kimagozva,
  • 1 kg színes répa vastagabb negyedholdra vágva,
  • 0,5 kg paszternák vastagabb negyedholdra vágva,
  • 0,5 kg petrezselyemgyökér vastagabb negyedholdra vágva,
  • 2 fej zeller kockára vágva,
  • 2 kg lecsópaprika (különböző mértékben pirosra érve, némelyik édes, némelyik erős) felkarikázva,
  • 4 nagy fej hagyma apróra vágva,
  • 3 fej fokhagyma csíkokra vágva,
  • 9 evőkanál adalékmentes só,
  • petrezselyemzöld apróra vágva,
  • zellerzöld apróra vágva,
  • 1 evőkanál szumák,
  • 2 evőkanál kömény,
  • 3-4 babérlevél,
  • sütő-főző olívaolaj.

Elkészítése:

Az étel három részletben készült. Az első lépésben a félbe vágott, kimagozott tökök kerültek fazékba, kevés vízzel alattuk, lefedve. Ehhez tettem sót. Minden kilónyi tökhöz egy evőkanálnyit. Bő fél óra alatt készül el, a víz felforrásától számítva. Ekkor leöntöttem róluk a vizet és tálcára tettem a tököket.

Másodjára a csicseriborsót tettem fel főni kuktában, ötszörös vízzel, megmosva, só nélkül. A kukta sistergése után 3/4 órát főtt. Ha előre melegített vízbe kerül gyorsabbnak tűnik míg elkészül, de az öt liter vizet így is, úgy is fel kell forralni.

A harmadik edényben a hagyma, a fokhagyma, a paprika és a zöldségek dinsztelődtek együtt olajon, a maradék sóval. (Ezt kb. 15-20 perccel a csicseriborsó elkészülte előtt kell elkezdeni attól függően, milyen vastagra vágtuk a zöldségeket.) Mikor már látszott, hogy megrogytak a zöldségek a hőtől hozzákevertem a szumákot, a babért és a köményt, majd az egészet átöntöttem a kuktába a forró csicseriborsóhoz.

Ráöntöttem még annyi vizet, hogy épp a tetejéig érjen. Hozzákevertem a vágott petrezselymet és zellerlevelet, majd lezártam a kuktát. 20 percig főtt a sistergés után.

Míg a zöldséges-paprikás csicseriborsó főtt kikotortam a tökökből a belet egy villával. Olyan szálas lett, mint a spagettitészta. Ezt csak a legvégén kevertem az ételbe, együtt már nem is főttek, pont mint a tésztát szokás.

Csirkecomb

A csirke nagyon egyszerűen készült: zsírban főzve, azaz konfitálva. A csirkéhez használt fűszerek a són kívül:
  • Perilla levél
  • Szárított és füstölt lime
  • Fokhagyma
Az egész csirkecombokat annyi hideg zsírral tettem fel, hogy megolvadva teljesen ellepje a húst. A csirkecombokat jól bedörzsöltem sóval és kávédarálón megőrölt füstölt lime-al, majd rátettem a fedőt és a létező legkisebb lángon hagytam a zsírban főni egy órányit. Ezután levettem a fedőt és még egy bő fél órát hagytam rotyogni, majd kivettem a zsírból a perilla leveleket és a fokhagyma gerezdeket.

Elképzelésem szerint ez után a csirke bőrének pirosra sütése következett volna, de elfelejtkeztem új lakótársunkról.

Ő úgy döntött, hogy a csirke bőre neki jár. MOST!!! Ezt masszív ordérozással adta tudtomra. Mire leszedtem a bőrt, a comb sikeresen szétesett. Legalább a porcogókat is bekebelezhette...

A viselkedését azért tartom különösen érdekesnek, mert ezt megelőzően semmilyen húst nem fogadott el. Igaz, csak néhány napja van nálunk, még nem ismerem a szokásait, kedvenceit. De ha így folytatja nemcsak jóllakott napközis fotót, hanem húst követelő videót is készítünk róla. Abból mindenki érteni fogja: csak a legjobb alapanyagokból készítünk ételt.

Tálalás:

Apró csirkecomb falatokat tettem a kicsit levesesen szedett ételre.

Érdekességek:

  1. Az ételt a színes répák és a pirosra érett paprika színezte meg úgy, mintha pirospaprika lenne benne.
  2. Még tesztelésre vár, hogy a paszternák befolyásolta-e ennyire az étel csípősségét, vagy pasztinák nélkül is ilyen lett volna. Ugyanis evés közben minden íz külön érződött. A zöldségek kellemesen roppanósak maradtak. Az étel még csak csípős sem volt. Pedig volt benne erős paprika bőven. A „lángoló száj” érzet viszont azonnal előjött az evés befejeztével. 

Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.