Header Ads

Zöldbabon párolt ropogós csirkecombok

Az egyik legegyszerűbb ételtípus, mely gyorsan előkészíthető, hamar elkészül. Ennek az ételnek nem készült húsmentes verziója, bár a combok helyett ropogósra sütött zeller, pasztinák, csicsóka, cékla kiváló változat.

Zöldbab helyett bármilyen más zöldféle használható hozzá: zöldborsó, répa, zeller, krumpli, pasztinák, csicsóka, stb... mikor minek van szezonja.

Én úgy mondom, az arányételekhez tartozik. Ha csak a zöldség lesz a köret, háromszor annyi kell belőle, mint a hús. Ha a köretet gabonával, vagy zöldsalátával kombináljuk, akkor is legyen annyi a zöldség, mint a hús.

Készülhet egész combból, alsócombból, felsőcombból. Mindenképp jó, ha bőrös, mert az igazi ropogós hatást az adja meg.

Hozzávalók:

  • 1 kg csirke alsó comb,
  • 1 kg zöldbab,
  • 1 szál tárkony,
  • 2-3 gerezd fokhagyma.
  • 2 evőkanál adalékmentes natúr só,
  • kevés őrölt zöldbors - ízlés szerint (elhagyható),
  • 10 dkg vaj.

Elkészítése:

A szárától és esetleges szálkájától megtisztított, vágott zöldbabot betettem a vajra és némi vízre egy nagyméretű lábasba (amiben a bab is és a csirke is elfért), majd rátettem a tárkonyt, a só felét, a félbevágott fokhagymagerezdeket, arra a csirkecombokat, a só másik felét és a borsot.

A létező legkisebb lángra tettem fel (takarék fele ha valaki gázzal főz). Lefedtem az edényt és egy bő fél óráig rá se néztem. Ezalatt a csirke párolódott a bab gőzében, a babot átitatta a csirke íze. Ezután a combokat levettem a babról, betettem tepsiben az előmelegített sütőbe, ahol pár perc alatt pirosra sültek.

Köret:

Felforraltam egy liter vizet. A csirkeszaftos zöldbabra rátettem még egy teáskanálnyi sót, ráöntöttem a vizet és hozzákevertem fél kiló bulgurt. Levettem a tűzről, lefedtem. Mire kivettem a csirkét és kész lett a saláta a bulgur főzés nélkül elkészült.

Saláta:

  • 1 kisebb fej római saláta,
  • 5 dkg mustársaláta keverék,
  • 1 csokor snidling,
  • 1 csokor metélő fokhagyma,
  • 1 csokor petrezselyemzöld.
Kellemes méretű falatokra vágott római salátát kevertem össze a vágott többféle ízű saláta keverékkel, snidlinggel, metélő fokhagymával és petrezselyemmel. A salátához sem sót, sem öntetet, sem ecetet nem használtam. Így ha van maradék több napig eláll a saláta, miközben a magáét mindenki kedvére fűszerezi az ételhez salátaecettel, vagy szósszal.

Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.