Header Ads

Sült kacsamell zöldségesen

Duna-Baromfi BT. sült kacsamell recept
Nagyon sokan kérdezik, vegetáriánus vagyok-e, hogy többnyire növényi alapú ételeket főzök. Nem vagyok az. Pont annyi húst eszem, amennyi egy egészséges embernek kell. A húsok közül az egyik kedvencem a kacsa.

Több embernek főzök, köztük van vegetáriánus, van húsevő egyaránt. Mivel a csapatból négyen eszünk húst, úgy döntöttem, olyan étel lesz ami húsos is, hús nélküli is, ki mit szeret inkább.

Hozzávalók:

  • 1 db kacsamell
  • 1 kg bőrös testháj

Legelőször a kb. 3-4 centis kockákra vágott hájat sütöttem meg úgy, hogy az edénybe tettem egy deci vizet, arra rá a hájat, majd lefedtem. Kb. 20 perc múlva levettem a fedőt, vízmentesre, szép piros töpörtyűsre sütöttem a hájat. Ezután készült az étel a frissen kisült zsírral.

A kacsa mellét félbevágtam, fedő alatt kezdtem sütni. Kb. 15 perc múlva levettem a fedőt és a kacsamell mellé tettem:
  • 2 szál kockára vágott sárgarépa,
  • 1 szál kockára vágott petrezselyemgyökér,
  • 1 közepes méretű kockára vágott paszternák (ha nincs, zeller
    is jó),
  • 1 vastagabb póréhagyma fele vékony szeletekre vágva,
  • 1 kisebb fej fokhagyma apróra vágva,
  • Őrölt fűszerek:
    • 1 fej szárított shiitake gomba,
    • 1 teáskanál zöldbors,
    • 1/4 teáskanál szecsuáni bors,
    • 1 teáskanál fekete hagymamag.

Így sült tovább, míg a kacsa el nem érte a kívül ropogós, belül puha állapotot. Mikor kész lett, a két részt keresztben vékonyan felszeleteltem.

A zöldségekről leszűrtem a zsírt, majd félretettem azokat a körethez.

Köret:

Két kiló krumplit megfőztem héjában, majd hámozás után összetörtem. Erre krumplinyomó híján villa is jó.

Az összetört krumplit leöntöttem sűrű házitejföl és víz keverékével, tettem hozzá sót, fűszereket és két kanál házi gyártású sajtos ételízesítőt.

Érelízesítő összetétele:

Őrölt fűszerek:
  • 1 fej szárított shiitake gomba,
  • 1 teáskanál zöldbors,
  • 1/4 teáskanál szecsuáni bors,
  • 1 teáskanál fekete hagymamag.
Szárított, őrölt zöldségek csicseriborsóliszttel, sajttal:
  • Leveszöldségek (Zellerrel, pasztinákkal, céklával, pritamin paprikával, hagymával)
  • Csicseriborsóliszt
  • Sajtok (Provolone, füstölt Cheddar)
  • Fűszerek (kardamon, kurkuma, szárított zöldfűszerek, szumák, zöldbors)
Ezzel lassú tűzön, keverés mellett főtt addig, míg krumplipüré sűrűségű lett. Kétfelé választottam, majd a húsevőknek az egyik feléhez kevertem a kacsa mellől kivett sült zöldségeket.

Tálaláskor ferdére szelt zöldpaprikával díszítettem.

Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.