Header Ads

Fasírtok, zöldségkörettel


A köret szinte hihetetlen árnyalata a lila színű répának és az egyik összetevőnek együtt köszönhető. Lila a zeller, a krumpli, és a fehér alapon épphogy piros csíkos cékla lett. Viszont ebből is látszik hogy a Színek kertje kínálatából érdemes vásárolni ha izgalmasra vágysz.

Köret hozzávalók és elkészítés

  • 2 kg krumpli héjában megfőzve, majd hámozva és apró kockára vágva.
  • 2 kg színes répa vastagságától függően karikára / félholdra / negyedholdra vágva,
  • 1 nagy fej zeller vékony csíkokra vágva,
  • 1 közepes méretű fehér alapon csíkos cékla vékony csíkokra vágva (más színű is lehet, de attól a köret színe is más lesz),
  • a zeller zöldjének több mint fele és a többinek a szára, vágatlanul,
  • 3 szál édeskömény zöldje egyben,
  • 4 evőkanál adalékmentes só,
  • 0,5 dl szőlőmagolaj,
  • 0,5 l víz,
  • 1 dl natúr birsalmaecet (szín okozója).
Az olajat, a sót és a birsalma ecetet együtt felforraltam. Belekevertem a répát, a zellert és a céklát. Rátettem a zellerzöldet és az édeskömény zöldet. Lezártam a kuktát. Felforrás után 15 percet főtt, takaréklángon.

Kiengedtem a kuktából a gőzt, felnyitottam az edényt. Kivettem belőle a zöldeket, majd összekevertem a krumplival. Visszatettem rá a zöldeket. Lezártam a kuktát. A lehető legkisebb lángon párolódtak össze 15 percig.

Húsmentes fasírt

  • 0,5 kg gersli (hántolt árpa),
  • 0,5 kg lencse,
  • 25 - 30 dkg apróra vágott hagyma,
  • 2 fej fokhagyma apróra vágva,
  • 1 csípős zöldpaprika apróra vágva,
  • apróra vágott zellerlevél (amit nem a körethez tettem),
  • 1,5 evőkanál frissen őrölt zöldbors, fekete hagymamag, kömény keveréke,
  • 1 evőkanál szumák,
  • 1,5 evőkanál őrölt fűszerpaprika,
  • 0,5 - 1 dl szőlőmag olaj,
  • 3 evőkanál adalékmentes só,
  • 3 liter víz,
  • 0,5 kg teljesőrlésű ATA tönkölyliszt.
Az árpát és a lencsét együtt főztem meg a vízben, só nélkül. Nem volt előre áztatva, így kb. egy órán át főtt az árpa miatt. A főzés után hagytam hűlni.

A hagymát, fokhagymát, zellerlevelet és csípős paprikát a sóval megdinszteltem az olajon, majd hozzákevertem az őrölt, piros fűszerpaprikát és a fűszereket.

Amikor az árpa és a lencse puhára főtt, a vizet is felszívta összekevertem a liszttel és a dinsztelt + fűszeres hozzávalókkal.

A fasírtokat előmelegített elektromos grill lapon sütöttem meg, de grillsütő, vagy sütőben tepsi is tökéletes. Zsiradék nélkül sül ezért ha tepsiben sütjük sütőpapírt célszerű alátenni.

A fenti mennyiségből kb. 100 darab akkora fasírt lesz ami a képen látszik.

Húsos fasírt

A húsmentes fasírt receptje alapján készülhet, azzal azonos fűszerezéssel, sütési móddal a számunkra szimpatikus húsféléből, vagy még kényelmesebben:

Boltunkban lehet konyhakészre bekevert fasírt alapanyag, vagy kisütött fasírt is rendelhető.
A rendelést előző nap kérjük leadni.

Rendszeresen kapható nálunk bekevert tatárbeefsteak melyből grill lapon kiváló, zsírszegény marhafasírt készülhet.


Tálalás

Tálaláskor a köret és a fasírtok mellé zöldsalátát, bazsalikomos paradicsomsalátát is lehet kínálni. különösen jól mutatnak hozzá a színes paradicsomok, mint ami nálam az idei év kedvence (szintén a Színek kertje kínálatából).


Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.