Header Ads

Csirkés spenótos tészta

Könnyű, húsos étel, ami hidegen és melegen egyaránt fogyasztható. Egyszerre hűsítő és tartalmas. A körítésül szolgáló tészta valójában könnyű, gyorsan elégő szénhidrát, nagyon jó kiegyensúlyozó hatása is van a benne lévő gabonaféle révén.

Hozzávalók:

  • 3 csomag gyufatészta (a tészta alakja szabadon választott, de ez jól harmonizál látványban a reszelt sajthoz),
  • 1 kg filézett csirkemell apró kockára vágva,
  • 50 dkg spenót, vékony csíkra vágva,
  • 10 dkg (1 szál) perilla levele csíkokra vágva,
  • 1 fej fokhagyma gerezdjei vékony csíkokra vágva,
  • 5 evőkanál sütő-főző olívaolaj,
  • 2,5 evőkanál só (egyik a tésztához),
  • friss paradicsom vékonyra szeletelve, tetszés szerint,
  • reszelt sajt tetszés szerint (hagyományos érlelésű, laktózérzékenyek kecske, vagy juhsajtot válasszanak, abban nincs laktóz).

Elkészítése:

Tészta
A tésztát háromszoros, lobogva forró sós vízbe tettem fel főni. Amikor a víz újra forrt lefedtem az edényt és a lehető legkisebb lángon 7 percig főztem. Ezután leszűrtem.

Külföldi olvasóinknak tájékoztatásul: itteni hagyományok szerinti tésztát használok ami úgy készül, hogy egy kiló liszt és nyolc tojás kerül összegyúrásra, kevés vízzel. Akkor sem ragad, ha megmarad a főzöttből. Nem ázik szét főzés közben.

Spenótos csirke
A fokhagyma szeleteket betettem az olajba egy cseppet sülni. Hozzákevertem 1,5 evőkanálnyi sót. Hozzákevertem az apró kockára vágott csirkehúst. Lefedtem az edényt 6-7 percre. Ezután levettem a fedőt és hagytam, hogy a hús leve elfőjön, a hús kezdjen kicsit pirulni.

Ekkor beletettem a spenót és a perilla keverékét. Addig kevergettem, míg a zöld levelek kicsit összeestek, levet engedtek. Mikor a tészta is és a perillás spenóttal készült csirke is kész lett, összekevertem a kettőt.

Jelen étel esetében aki vegetáriánus és húsos ételt is készít, készítse el a húsmentes változatot, kevesebb sóval és fokhagymával. Az apróra kockázott húst sóval és fokhagymával süsse addig, míg már lesz egy kis színe, de még puha. A spenótos - perillás tésztát igény szerint válassza ketté, majd az egyik részbe keverje bele a húst.

A hozzávalóknál feltüntetett húsmennyiség a teljes ételmennyiséghez arányos.

Tálalás:

A húsos, spenótos tésztakeveréket tányérra szedtem, majd vékony paradicsom cikkekkel díszítettem. Erre szórtam rá a reszelt sajtot. A sajt hosszú érlelésű kemény sajt volt, tehéntejből. Nagyon finom alternatíva a kecske és juhtej keverékéből készült reszelt kemény sajt, vagy kevés reszelt parmezán.

Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.