Header Ads

Nyári zöldborsós ragu grill csirkemellel


Hozzávalók és elkészítés:


Kiegészítések, dekoráció

  • enyhén harapós bácskai paprika,
  • paradicsom,
  • jégsaláta,
  • tojásszelet,
  • szeletkék ropogósra grillezett csirkemellből.

A zöldségekből só és öntet nélküli saláta is készült mellé.

Tészta

Tojásmentes durumtészta, paradicsom és bazsalikom ízesítéssel (összetétele: durumbúza, dehidratált bazsalikom 2%, dehidratált paradicsom 2%).

A főzővízbe sót és kevés szőlőmag olajat tettem. 7-9 perc alatt készül el. Forrásban lévő vízbe kell a tésztát tenni, mikor kész leszűrni. Az olaj miatt akkor se tapad össze ha nem öblítem le.

Olajok, hagymák, előre készült gombák

A részletek társblogunkban →

Ragu

  • 50 dkg rókagomba,
  • 80 dkg héj nélküli zöldborsó,
  • 3 kg cukkini (héjastól, kisebb kockára vágva),
  • 3 db csípős bácskai paprika,
  • 1 db bogyiszlói paprika (fagyasztóból, tavalyi),
  • 1 csomag konfitált májusi pereszke (fagyasztóból),
  • 1 csomag vargányapörkölt (fagyasztóból),
  • 2 csomag konfitált vegyes hagyma (fagyasztóból),
  • 5 evőkanál adalékmentes Parajdi Bányasó,
  • 1 evőkanál frissen őrölt zöldbors + fekete hagymamag + kömény + szumák keveréke,
  • 1 dl hagymaolaj + 1 dl gombaolaj.

Feltettem melegedni az olajokat. Mikor már meleg volt beletettem az összetört konfitált vegyes hagymát. Előzőleg nem olvasztottam ki.

Fontos! Ha az ételbe fagyasztott alapanyag kerül azt sose szabad kiolvasztani. Forró legyen a zsiradék vagy a víz, vagy az étel már elkészült része. Akkor olyan lesz a fagyasztott mintha frissből készült volna.

Amint a hagyma átmelegedett hozzákevertem a földes részétől megtisztított, megmosott rókagombát, amiből csak a nagyobbakat vágtam el kicsit.

Ahogy a gomba elkezdett levet engedni hozzákevertem a fagyasztóból elővett gombákat, a sót és az őrölt fűszereket. Természetesen a gombalapokat is eltördeltem előtte.

Mikor ezek a gombák is már felengedtek következett a zöldborsó. Még 5 perc kevergetés, követte a cukkini és a paprikák. Amint a cukkini is kezdett levet engedni még egyszer megkevertem majd lezártam a kuktát. Közepesnél kicsit kisebb lángon készült még 15 percig.

Az étel elkészítése során csak az alapanyagok mosásához és a tészta főzéséhez használtam vizet. Az étel maga saját levében készült. A különféle hagymák zöld részeinek felhasználása valamint a cukkini, gomba, stb... étel alapanyagok ehető külső rétegének felhasználása részemről szándékos. Érdemes kipróbálni.

Grill csirkemell


Elektromos grill lapon készült minden zsiradék nélkül, közepes hőfokon. Az első szakaszban a csont felőli oldal volt a grill lapon, a hús fölé magas fedőt tettem hogy átpárolódjon. A második szakaszban a bőr felőli oldal sült fedő nélkül pirosra. Csak sóztam, külön fűszert nem használtam hozzá mivel a ragu önmagában is elég fűszeres, pikáns az összetevők révén.

Tálalás:

Az eredetileg elkészült étel semmiféle állati eredetűt nem tartalmaz, így veganok is fogyaszthatják. Tojással kiegészítve ovo-lakto vegetáriánusoknak, hússal is kiegészítve húsevőknek.



Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.