Header Ads

Tejfölös, gombás pulykatokány

Duna-Baromfi BT. gombás pulykatokány recept

Hozzávalók:

  • 2 kg csíkokra vágott pulykamell,
  • 20 dkg cikkekre vágott vargánya,
  • 4 nagy fej főzőhagyma (zöldjével együtt),
  • 2 fej apróra vágott fokhagyma (érzékeny gyomrúak savanyított fokhagymát, vagy fokhagymafüvet használjanak),
  • 2 evőkanál pirospaprika,
  • 2 evőkanál adalékmentes só,
  • bors, vagy borsikafű ízlés szerint,
  • 1 szál friss tárkony,
  • 4 evőkanál tejföl,
  • 3 evőkanál zsír (vegyes baromfihájból készültet használtam most)

Elkészítése:

A zsiradékra feltettem a hagymát és a gombát dinsztelődni, az összes sóval. Mikor a gomba levet eresztett hozzátettem a húst, a tárkonyt, a borsfüvet és a húst. Fedő alatt párolódott együtt, míg a hús megpuhult.

Ekkor félrehúztam a tűzről, hozzákevertem az apróra vágott fokhagymát és a pirospaprikát. Visszatettem a tűzre. Mikor felforrt hozzákevertem a tejfölt és már le is vettem a tűzről.

Köret:

Köretnek csigatésztát főztem, salátának egy salátakeveréket készítettem hozzá tépősalátákból és más zöldekből:
  • rukkola,
  • wasabi saláta,
  • vízitorma,
  • kövér porcsin,
  • mizuna (mustárspenót),
  • vérsóska,
  • céklalevél,
  • reteklevél.
Ezeket a zöldeket megmostam, a víztől megszárítottam, majd összevágtam és összekevertem. Nem tettem rá se sót, se szószt, se salátalét. Igazából így rengeteg készíthető belőle, mert egy hétig is eláll, változatos ízei miatt nem is hiányzik hozzá semmi.

Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.