Header Ads

Répaleves csirkeaprólékkal, babfőzelék csalós füstölthússal

Eredetileg bablevesre gondoltam, de a bab annyira elszínezi a levest, hogy ezek a tarka gyönyörűségek nem látszottak volna benne. Ezért egy nagyon egyszerű levest készítettem színes répákból, tarka céklából, gyenge lilahagyma alapon a főzelék elé.

Céklás répaleves csirkeaprólékkal


Hozzávalók:

  • 1 csokor lila sonkahagyma, vékonyra vágva,
  • 2 csokor színes répa karikára vágva,
  • 2 közepes cékla csíkokra vágva,
  • 2 evőkanál sütő-főző olívaolaj,
  • adalékmentes só, ízlés szerint (kb. 3 evőkanál),
  • 1 evőkanál szumák,
  • 1 teáskanál őrölt pirospaprika,
  • 1 csirke apróléka farháttal, májjal, csirke nyakkal (kívánságra a Duna-Baromfi BT munkatársai így készítik össze),
  • víz.

Elkészítése:

A sonkahagymát és a céklát feltettem dinsztelődni a fele sóval. Mikor a cékla kezdett kicsit puhulni, hozzákevertem a répákat, a szumákot és a pirospaprikát. Hagytam dinsztelődni a zöldségeket addig, míg a répa is kicsit puhult.

Közben egy másik edényben feltettem 5 liter vizet. Ebbe beletettem a csirke aprólékot a máj kivételével és a só másik felével. Kis lángon hagytam főni egy órát.

Mikor kész lett a hús, hozzákevertem az előre dinsztelt zöldségeket és a csirkemájat. Még 10 percig főttek együtt.

Tálalása:

A kész leveshez vágott petrezselyemzöldet, vékonyra karikázott csípős paprikát, és nyers, száraz cérnametéltet kínáltam.

Aki tésztával szereti, a tányérjába tesz a nyers tésztából, majd ráteszi a forró levest és a kiválasztott fűszereket.

Keverés után mire a leves kicsit hűl, a tészta is pont kész.

Babfőzelék:


A fenti képen látható álomszép tallérbabokhoz nem könnyű hozzájutni, mivel egyetlen ember hozza a piacra. Becenevén Babocska Jani. Gyorsan fővő, vékonyhéjú bab, szélmentes, nem puffaszt. Ebből egy kilónyi igen szép mennyiség, mert nagyon megduzzad főzés közben.

Alapnak padlizsánpürét gondoltam, mivel sokkal finomabb, pláne egészségesebb mint a rántás.

Hozzávalók:

  • 3 üveg padlizsánpüré,
  • 1 kg tallérbab,
  • 2 fej fokhagyma, vékonyra szeletelve,
  • 2 evőkanál sütő-főző olívaolaj,
  • 3 evőkanál adalékmentes só,
  • 2 evőkanál füstölt só,
  • 1 csokor orosz tárkony levelei,
  • frissen őrölt zöldbors ízlés szerint,
  • babérlevél,
  • 1 evőkanál szumák,
  • víz,
  • 0,5 kg - 1 kg pulykamell, egyben

Most, hogy leírtam az összetevőket, biztosan neked is feltűnik kedves olvasóm, hogy mind a levesben, mind a főzelékben van szumák. Ennek az az oka, hogy egyre több ember van, aki bizonyos ételeket, összetevőket nehezen emészt. A szumák egyik jó tulajdonsága, hogy könnyíti az emésztést. Nemcsak az ételben, hanem az étel mellé teaként is fogyasztható. Íze enyhén savanykás, kellemes.

Elkészítése:

A pulykamellet annyi vízben ami egy ujjnyira ellepte az összes füstölt sóval, egy darabban, nagyon lassú tűzön, kuktában puhára főztem. Mikor kész lett hagytam kihűlni, majd vékony csíkokra vágtam.

A tallérbabot négyszeres vízben só nélkül puhára főztem. A babhoz a babérlevelet és a csokorra kötött tárkonyt tettem a főzővízbe. Az így elkészült bab levét a főzéshez külön leszűrtem.

Míg a bab és a pulyka békésen főttek egy másik edényben két evőkanálnyi olajon a fokhagymát fehéredésig megfuttattam, majd hozzákevertem az olajjal eltett padlizsánpürét és az összes nem füstölt sóval, a borssal és a szumákkal kevergetés közben, lassú tűzön megmelegítettem.

A megmelegített padlizsánpürét felengedtem a bab levével és annyi előre melegített vízzel amitől hígabb főzelék állaga lett. Ekkor belekevertem a babot, újraforraltam és még 5 percig főztem.

Tálalása:

A padlizsános bab elég nehéz étel. Jól esik hozzá emésztés serkentőül egy kevés csípős paprika, pár csepp nyersen eltett paradicsom, vagy kevés tejföl.

Friss fűszerként petrezselyemzöldet kínálhatunk mellé.

Ovo-lakto vegetáriánusoknak reszelt füstölt sajt illik az ételhez, húsevőknek a csíkokra vágott, füstöltté főzött pulykahús.


Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.