Header Ads

Zöldborsós mindentbele

Erősen gondolkodóba estem, eláruljak-e már a címben mindent, de végül úgy döntöttem inkább megírom hosszabban.

A zöldborsóhoz ugyanis a csirkemell illik nagyon a húsok közül. Viszont ha nem főzöm bele a levesbe, csak akkor lesz az igazi, ha úgy készítem el ami önmagában is megállja a helyét.

Így arra jutottam: ha csirkemell kockákat konfitálok külön - kicsit fokhagymásan - az hét közben még jól jöhet más ételekhez is.

Konfitált csirkemell


Hozzávalók:
  • 1-1,5 kg felkockázott csirkemell,
  • só, fokhagyma, frissen őrölt zöldbors ízlés szerint,
  • zsír (ki milyet szeret) olyan mennyiségben, hogy ellepje a húst.
Elkészítése:
A zsír felét betettem az edénybe, arra rátettem a besózott, fűszerezett húst, majd rátettem a zsír másik felét. A létező legkisebb lángon készült, kb. másfél-két óráig.

Tálaláskor:
A zöldborsós étel mellé külön kínáltam a zsírból kiszedett, főtt húskockákat.

További felhasználása:
A maradék húskocka felét ledaráltam, zsírral összekevertem. Ez az elkövetkező napokban a család húsevő tagjai számára szendvicskrémként funkcionál. Kombinálható mustárral, paprikakrémmel, paradicsomkrémmel, salátafélékkel, reszelt zöldségekkel - kinek, kinek kedve szerint.

A másik fele tepsis krumplira kerül a nem vegetáriánus családtagoknak. A többiek körözöttet kapnak hozzá.

Zöldborsós mindentbele


Az őszi borsó tényleg sokkal finomabb, mint a tavaszi. A Fényüzér csapattól kaptam ezt is, egy kilónyi lila borsót és a többi zöldséget is.

Szerintük akkor lesz pontos véleményünk egy ételről, ha ugyanolyan alapanyagokból készítjük az ételt.  Én csak örülök, mert nagyon jó minőségű termelői alapanyagból főznek mindig.

A lila borsóval külön megleptek. Nem láttam még ilyet eddig. Ráadásul a szemei pont olyan zöldek mint más borsóé, csak a héja lila. Zsenge korában héjastól készülhet belőle önálló köret is. Annyira édes és finom, hogy nagyon nehéz volt eljutnia az ételbe. Szívem szerint megettem volna nyersen.

A mindentbele elkészültekor a héj színe már nem lila, csak itt-ott lilás árnyalatú. A héj attól különleges, hogy belül hiányzik az a kemény cellulózréteg, amitől más borsó héja nem ehető.

Hozzávalók:
  • 1 kg lila zöldborsó héjastól (a hüvelyek legvégét levágtam, amin olyat találtam mint a zöldbab szálkája, lehúztam róla),
  • 3 kg zöldborsó kifejtve,
  • 1,5 kg egészen apró krumpli alaposan megmosva héjastól,
  • 1 kg pasztinák hámozva, felkockázva,
  • 1 kg répa negyedholdra vágva,
  • 1 közepes zeller felkockázva,
  • néhány kelkáposzta levél csíkokra vágva,
  • 2 szál póréhagyma vékony szeletekre vágva,
  • 8 evőkanál adalékmentes só,
  • 8 evőkanál sütő-főző olívaolaj,
  • víz,
  • apróra vágott zellerzöld és petrezselyemzöld a tálaláshoz.
Elkészítése:
A póréhagymát feltettem dinsztelődni az olajra a paszternákkal együtt. Mikor már kicsit kezdtek puhulni, hozzákevertem a krumplit és a többi zöldséget, meg a sót.

Mikor a zöldségeken látszott már a hő hatása, felengedtem előre melegített vízzel és hozzá kevertem a borsót meg a káposztalevelet. Annyi vizet tettem még hozzá, hogy kb. két ujjnyira elfedje a zöldségeket.

Lezártam a kuktát. Felforrástól számított 15 percig főztem még az ételt.

Tálaláskor:
Tálba szedtem az ételt, majd apróra vágott zellerzöldet és petrezselyemzöldet kínáltam mellé. A nem vegetáriánus családtagok konfitált csirkemellet is kaptak. Nagyon kellemes kombináció, ha nem levesként, hanem főtt barnarizzsel, vagy bulgurral tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.