Header Ads

Natúr sült csirkemell, zöldséges, lencsés lilakáposztával



A Fényüzér csapat által készített vegan ételt nagyon egyszerűen és gyorsan elkészíthető sülttel egészítettük ki. A vegan étel hozzávalói eredeti mennyiségben szerepelnek.

A sült garantáltan elkészül 15-20 perc alatt. Mivel vékony szelet, ráadásul csirke, 20 perc akkor kell, ha a hússzeletet közvetlenül a fagyasztóból teszem a serpenyőbe.

Hozzávalók:

  • Személyenként egy szelet csirkemell. (Egy fél csirkemellből általában 3-4 ilyen szelet készül. Érdemes megkérni a hentest, hogy szeletelje fel a húst. Nagyobb a rutinja, pont megfelelő méretű éles kése is van hozzá.)
  • Adalékmentes só ízlés szerint. Én általában a húshoz fele annyi sót használok, mint a zöldségekhez. Az egy egész csirkemellhez 3/4 - 1 teáskanál só.

Elkészítése:

Egy kerámia serpenyőt üresen előmelegítettem kicsit. Beletettem a megsózott csirkemell szeleteket, majd lefedtem a húst. Jelen esetben egy nagyobb wokra emlékeztető serpenyőt használtam, így a húsra rá tudtam tenni egy fazék fedőjét.



Lassú tűzön, fedő alatt, saját levében párolódott 10-12 percig. Ekkor levettem a fedőt, kicsit nagyobb lángon pár perc alatt pirosasra sütöttem a szeleteket.



A köret

Amik külön készültek:

1 kg lencse, két és félszeres (2,5 liter) forrásban lévő vízbe téve, só nélkül, babérlevéllel főzve. A főzési idő 15 perc volt.

Ekkor a lencse még nem teljesen puha, viszont nem törik, nem pépesedik keveréskor. Mire tálalási hőmérsékletre hűl felszívja az ételből a szükséges levet, megpuhul.

4 kg apró burgonya fél liter vízzel, két evőkanál adalékmentes sóval, kuktában párolva. A burgonyát nem hámoztam, csak a sérültnek látszó héjat vágtam le, mert másképp nem látom hogy ép a burgonya mögötte, vagy se.

A káposzta és a zöldségek

Hozzávalók:

  • 3 db közepes méretű vöröshagyma, csíkokra vágva.
  • 5 kg lilakáposzta. Ebből a torzsáját kivágtam, a többit vékony csíkokra vágtam.
  • 2 fej fokhagyma, apróra vágva.
  • 2 kg vegyes színű ujjnyi vékony répa, kb. 3 centis darabokra vágva.
  • 2 kg paszternák, hasábokra vágva.
  • 9 evőkanál adalékmentes só.
  • 12 evőkanál hidegen sajtolt szőlőmag olaj.
  • 4 evőkanál őrölt kömény.
  • 1 evőkanál szumák.

Elkészítése:

A hagymát és a káposztát együtt tettem fel dinsztelődni az olajra az összes sóval. Mikor már a káposzta levet eresztett hozzákevertem a fokhagymát, a köményt és a szumákot. 2 percig kevergettem még, majd hozzáöntöttem fél liter vizet. Ez után hozzá kevertem az ételhez a répákat, a paszternákot és a káposztatorzsákat.

Lezártam a kuktát, takaréklángon párolódtak együtt 20 percig.

A kukta felnyitása után hozzákevertem még egy evőkanál sót és a készre főtt lencsét. Visszazártam a kuktát, de nem tettem vissza a tűzre. A zöldséges káposzta és a lencse csak saját gőzében érett össze.

Tálalás:

A lencsés káposztát és a főtt krumplikat egymás mellé tálaltam. Szabadföldön pirosra érett, kézzel morzsolt, csípős paprikát kínáltam mellé.

Csirkeszeletet mindenki magának választott.




Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.