Header Ads

Fehérbab leves füstölt pulykacombbal

Még újév előtt szereztem be igen kedvezményes áron füstölt pulykasonkát. Mert nálunk nem szokás újévre madarat enni, el ne repüljön a szerencse. Azóta békésen pihent, várt a sorára.

Mivel eleve nem önálló ételnek, hanem étel kiegészítőnek szántam, nagyon egyszerű volt elkészíteni. Kb. két liter vízzel feltettem főni, lassú tűzön, lefedve, a húsos kuktába. Aztán elmentem a piacra.

Békésen hagytam főni akkor is mikor visszaértem. Összesen több mint négy órán át főtt. Késznek akkor nyilvánítottam amikor látszott, hogy a csontról kezd hátrahúzódni a hús az alsó combon. Hagytam kicsit hűlni, majd kivettem a húsokat. A levét önzáró jégkockazacskókba mertem. Jó lesz majd, ha valamihez hirtelen füstölt hús íz kell.

A húsokból a csontokat és az inakat simán ki lehet ennyi főzés után húzni. Szeletelés, vagy kockázás előtt érdemes a húst lehűteni. Fóliába tekerten hűtve még szebb szeleteket ad. Vékony pengéjű éles kés kell hozzá.

A leves

A Fényüzér receptek legújabb ételét egészítettem ki a fenti főtt, füstölt hússal.


Hozzávalók:

  • 1 kg fehérbab (apró, hosszúkás szemű),
  • 1 kg szemes tönkölybúza,
  • 1 kg színes répa hasábra vágva,
  • 2 kg cékla felkockázva,
  • 7 evőkanál adalékmentes só (a bab és a tönköly duplára dagad, azért),
  • 1 evőkanál fekete hagymamag,
  • 1 teáskanál őrölt pirospaprika,
  • 10 evőkanál sütő-főző olívaolaj,
  • víz:
    • 4,5 liter a babhoz és a tönkölyhöz - ezt teljesen felszívják,
    • a többihez tetszés szerint.

Elkészítése:

A babot és a tönkölyt együtt feltettem főni kuktában, áztatás nélkül, só nélkül, kicsivel több mint kétszeres vízben. Forrástól számítva 25 percig főttek.

A felkockázott céklát az összes sóval az összes olajban kezdtem dinsztelni. Mikor már puhult hozzákevertem a hasábokra vágott répát. Mikor a répa is kezdett puhulni félrehúztam a tűzről, hozzákevertem a frissen őrölt fekete hagymamagot, a pici őrölt paprikát. Öntöttem rá annyi előre forrósított vizet, hogy ellepje.

Ezután hozzákevertem a nagyjából megfőtt babot és tönkölyt, majd tettem hozzá még vizet, amivel a víz már az egészet ellepte. Mikor a víz újra forrt lezártam a kuktát és lassú tűzön főztem 15 percig. Ekkorra a répa már átfőtt, de nem puha, a cékla még kellemesen rágható állagú.

Tálalás:

A felkockázott füstölt pulykahúst tálaláskor tettem az asztalra. Főtt csigatésztát, apróra vágott nyers fokhagymát, és csípős paprikát kínáltam hozzá.



Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.