Header Ads

Újévi bejgli


A képen látható bejgli csak nálunk kapta ezt a nevet, valójában hústekercs. ☺ Ennek legfontosabb alapanyaga a jól szeletelhető hús. A húst nyitott szeleteléssel vágjuk kellő méretűre.

Mi is az a nyitott szeletelés?

Az egyes bejglikhez kellő hosszúságú húst választunk, ami vastag is. A húst hosszában vágjuk úgy, hogy a szélén ujjnyi szélességben egyben maradjon. Mindkét irányból szeletelhető, így szép nagy szeletet kaphatunk akár egy csirkemellből.

A húst rostjaira merőlegesen a kés fokával ütögetjük meg a vastagabb részeken. Ezzel a rostok megtörnek, a hús puha lesz, viszont nem lesz túl vékony, kevésbé szárad ki.

Összeállítás

Nagyobb vágódeszkára vagy gyúródeszkára terítsünk sütőfóliát, majd rakjunk egymás mellé vékony bacon szalonna szeleteket.

Terítsük rá a húst, majd:

  1. tegyünk rá vékony sajtlapokat,
  2. esetleg vékony sajt csíkokat,
  3. kényelmesebbeknek: a nagyobb lyukú reszelőn lereszelt reszelt sajtot.

A következő lépésben ismét választhatunk:

  1. a tekercsen belül is bacon szalonnát használunk,
  2. vékony sonkaszeleteket terítünk a sajtrétegre.

Egy szilveszteri változatnál én a belül is bacon szalonnára szavaznék.

Fontos!!! Ha kívül - belül bacon szalonna van, vagy a sonka vékonyra szelt füstölt sonka, ne használjunk sót a húshoz egyáltalán.

Miután a rétegeket egymásra raktuk, tekerjük fel bejgliszerűen úgy, hogy a külső bacon szalonna végül összefogja a tekercset. Ezután tekerjük az egészet bele a sütőfóliába, rakjuk a tepsibe.

A tekercs vastagságától függően 30-40 percig sütjük 150-160 fokon, fóliában, majd a fóliát felnyitva a külső bacon réteget pirosra sütjük.

Hozzávalók:

  • 2 kg jól szeletelhető hús,
  • 40 dkg bacon szalonna,
  • 25 dkg sajt,
  • 40 dkg gépsonka,
  • kevés só.
A hús lehet csirke, pulyka, malac, marha. A töltelék is igen sokféle változatban készülhet. Üzletünkben rendszeresen készítünk friss töltött hústekercset, különböző húsokból, különféle töltelékkel, előrendelésre is.

Az újévi lencsefőzelék



Az egyik legegyszerűbben elkészíthető étel.

Hozzávalók:

  • 3 kg lila kiflikrumpli (igen, ezek az apró kolbászkák) héjában megfőzve,
  • 3 evőkanál adalékmentes Parajdi Bányasó. (Itt rendelhető)
  • 1,5 kg lencse 4,5 liter vízben - a krumplitól külön - só nélkül megfőzve,
  • 1,5 dl sütő-főző olívaolaj,
  • 4 fej fokhagyma apróra vágva,
  • babérlevél, zöldbors, fekete hagymamag frissen őrölve - ízlés szerint,
  • őrölt kömény, szumák - ízlés szerint.
A fűszerek együttesen tesznek ki nálunk 2 evőkanálnyit, az étel 15 liternyi.
  • 3 evőkanál füstölt, adalékmentes Parajdi Bányasó. (Itt rendelhető)
  • 0,5 kg vegyes színes répa julienre vágva, nyersen.

Elkészítése:

A krumplit alapos mosás után betettem az edénybe, megsóztam, ráöntöttem annyi előre forralt vizet ami épp ellepte. A víz újraforrásától számított 25 percig főztem. (A krumpli főzési ideje fajtától is függ, van ami hamarabb kész.)

A lencsét szűrőben megmostam, majd beöntöttem a kuktába a forrásban lévő 4,5 liter vízbe. Lezártam a kuktát. Egy-két percen belül már sistergett ahogy megmozdítottam a billenő szelepet rajta. Ekkor levettem kislángra, 15 percig főztem.

Mikor mindkettő elkészült feltettem az olajat, kicsit megfuttattam rajta a fokhagymát a füstölt sóval. Hozzákevertem a krumplit. Kb. 5 perc együtt párolódás után hozzákevertem az őrölt fűszereket, majd a készre főtt lencsét. Az étel lisztet vagy más sűrítő anyagot nem tartalmaz. Aki a lencsét savanykásan szereti tegyen hozzá kicsit több szumákot, még az emésztésének is jót tesz.

A vegyes színes répák és a bejgliszeletek tálaláskor kerültek a tányérokra.


Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.